Protojerej Milomir Vlašković iz tog hrama kaže da iz bilo kog ugla da pogledate fresku, vidite omiljenog duhovnika u molitvenom stavu kako održava liturgiju, drži žezlo - štap episkopski i krst kojim blagosilja sve one koji dolaze da se mu mole.
"Svakog dana dolaze ljudi da ga celivaju, da mu se pomole i da slikaju fresku. Mnogo im je drago, to je onaj osjećaj kada vidite nekog i prepoznate ga iz prve, ne samo da liči i podsjeća, ne, ovo je on. Ovaj patrijarh Pavle na fresci je identičan onom kojeg smo vidjeli u stvarnosti. Freske se obično završe za nekoliko dana, ali ova je rađena petnaestak dana, dotjerivana i zato smo na kraju, hvala Bogu, dobili baš ono što smo htjeli. Ljudi veličanstveno reaguju, ponašaju se onako kako se ponašaju ispred svakog sveca, a možda im je čak i draže jer oni njega znaju, još nam je u očima njegov lik, još nam u ušima odzvanjaju njegove riječi. On je pogotovo bio važan nama na Kosovu i ova freska vratila ga je na Kosovo, koje posmatra i čuva", kaže svještenik.
Fresku je radio akademski slikar Slavko Potpara, koji već godinama radi na oslikavanju hrama.
"Ovu fresku je radio s posebnim nadahnućem. Zahtijevali smo da patrijarh bude urađen u realizmu, da ga prepoznamo svi i da se u njemu prepoznamo svi, da neko ko je živio u 21. vijeku vidi da i onaj koji je živoo među nama može da bude svet, da njegovo lice bude na zidu hrama. Namjerno smo centralni dio crkve izdvojili za njega da bude bliži narodu. Patrijarh je u njegovoj omiljenoj odeći, koju je nosio na službama, u jednom molitvenom stavu koji nastavlja taj niz iza oltara i saslužuje odmah iza freske vladike Nikolaja Velimirovića, pored trona Svetog Vasilija", kaže otac.
On dodaje da je za sveštenstvo hrama i za narod na Kosovu patrijarh Pavle odavno već svetac, a da su ovom freskom željeli da ponovo pokrenu priču o njegovoj kanonizaciji.
Alo.rs
Komentari