Intrigantna priča krije se iza slike ”Večera u Emausu” najvećeg baroknog umjetnika Michelangela Merisia da Caravaggia, koja će početkom juna biti izložena u Zagrebu, koja je poklon Italije za ulazak Hrvatske u Europsku uniju. Italijanska istoričarka umjetnosti Amalia Pacia, ujedno i kustos zagrebačke izložbe, prije devet godina sasvim slučajno otkrila je u podrumskim depoima Palače Brera pisma koja otkrivaju kako je uošpe ta čuvena Caravaggiova slika koja se čuva u Pinakoteci Brere dospjela u tu ustanovu. Slika je nabavljena u vrijeme fašističkog režima, a glavni posrednik u kupovini bio je netom smijenjeni upravnik svih milanskih galerija, Židov Ettore Modigliani. Bio je sjajan menadžer, imao je odličan njuh da pronađe prave umjetničke poslastice, ali i da dođe do novca da budu otkupljene. Za muzeje u Veneciji, Firenzi, Milanu Modigliani je između 1930. i 1934. godine kupovao umjetnine, a fašisti su ga prvo sklonili iz Milana u L’Aquillu, a zatim i smijenili. Ipak, fašistički ministar prosvjete Giuseppe Bottai cijenio je Modiglianija i nakon što je smijenjen uputio mu je opširno pismo, kao privatni građanin. ”Imam saznanje da bi ovih dana udruženje Prijatelji Brere htjela za Breru od svojih sredstava od nekoliko stotina hiljada lira otkupiti vrhunsko umjetničko djelo, Caravaggija u vlasništvu porodice Patrizi”, pisao je fašističkom ministru Modigliani, uz preporuku da opunomoći predsjednika udruženja senatora Contija kako da s računa podigne novac za tu kupovinu.
Ministar nije direktno odgovorio, ali je dozvoljena kupovina u vlasništvu markiza Patrizija iz Rima, za čiju porodicu je Caravaggio sliku napravio i koja se čuvala u porodičnoj zbirci. Ta je Caravaggiova slika bila jedna od rijetkih čija je autentičnost bila nedvosmislena u ono vrijeme.
(Izvor:Večernji list)