Kan: Aplauz Farhadijevoj melodrami, Fon Trir predstavio plakat za „Nimfomanku“
Festival u Kanu

Jedan od favorita

Kan: Aplauz Farhadijevoj melodrami, Fon Trir predstavio plakat za „Nimfomanku“

Kan: Aplauz Farhadijevoj melodrami, Fon Trir predstavio plakat za „Nimfomanku“

Radnja je smještena u Parizu odakle Mari, koju igra francuska glumica Berenis Bežo nijemom filmu „Glumac“, poziva svog supruga Ahmada (Ali Mosafa) da se vrati iz Teherana kako bi okončali razvod. Ahmedov dolazak će poremetiti Marijin život, jer vrlo brzo postaje jasno da među njima nije sve gotovo.

Jedan od favorita

Kritičari su priredili topao prijem filmu, a nakon projekcije većina njih je putem Tvitera poručila da će „The Past“ svakako biti jedan od favorita za Zlatnu palmu. Posebne pohvale dobila je Bežo za način na koji je iznijela kompleksnu ulogu ambivalentne majke i supruge. Farhadi je objasnio da je film snimio u Francuskoj zbog same priče, a ne zbog cenzure koja sputava rad umjetnika u Iranu.

- Mogao bih godinama da radim izvan Irana, ali bih i dalje bio iranski reditelj. Okruženje može da se promijeni, ali ja ću i dalje biti onaj isti – kazao je novinarima, prenosi agencija Tanjug.

Govoreći o preprekama s kojima se umjetnici suočavaju, Farhadi je rekao da u Iranu postoji zvanična cenzura, ali da ni filmski radnici na Zapadu nijesu potpuno slobodni jer u nastojanju da snime svoj film moraju da se izbore sa „ekonomskom cenzurom“.

Unutar ograničenja

Napomenuo je, takođe, da svi reditelji, u zavisnosti od vlastitih iskustava, sami sebi postavljaju prepreke.

- Kada radim u drugačijem kontekstu, sjenka (zvaničnih) ograničenja nestaje i tada se možda osjećate spokojnijim. Živio sam dvije godine izvan svoje zemlje, ali ne bih mogao da kažem da sam se osjećao slobodnijim jer su ta ograničenja i dalje bila u meni – ono što sam naučio i način na koji sam odrastao. Zato se trudim da radim unutar svojih ograničenja – objasnio je Farhadi.

Iranski reditelj je rekao da inspiraciju za svoj rad crpi u agoniji ljubavi.

- Toliko patnje i bola prati odnos dvoje ljudi, a ipak je to svaki put drugačije. Mogao bih da provedem cio svoj život razrađujući tu temu – naveo je on.

Povratak ili izrugivanje

Pored filma iranskog reditelja, nemalu pažnju u Kanu je izazvao i kontroverzni danski reditelj. Nekada omiljeni „enfant terible“ Kanskog festivala, Lars fon Trir predstavio je u Kanu jedan od plakata za svoj predstojeći film. Plakat za „Nimfomanku“, erotsko ostvarenje sa Šijom Labef, Šarlot Genzbur, Umom Turman i Viljemom Dafoom, mnogi su doživjeli kao svojevrsni Fon Trirov povratak na Festival sa kojeg je 2011. protjeran zbog neprimjerene nacističke šale, dok su drugi u njemu vidjeli još jedno rediteljevo izrugivanje najpestižnijoj filmskoj smotri na svijetu. Njegova produkcijska kuća Zentropa objavila je poster na kome se pored glumaca, prikazanih u različitim erotskim pozama, nalazi i Fon Trir sa ljepljivom trakom preko usta kao da želi da kaže da će ovog puta držati „jezik za zubima“.

Film „Nimfomanka“, o erotskim iskustiva žene, koji se u bioskopima očekuje krajem godine, već sada izaziva veliko interesovanje s obzirom na to da je najavljeno da sadrži hardkor scene seksa.

(Izvor:Pobjeda)