Jubilej „Julije i Romea“ u KIC-u: Decenija posebnog „ljubavnog slučaja“
"Romeo i Julija"

Deset godina trajanja jedne predstave

Jubilej „Julije i Romea“ u KIC-u: Decenija posebnog „ljubavnog slučaja“

PODGORICA – Deset godina trajanja jedne predstave uspjeh je za svako pozorište, ansambl i reditelja. Gradsko pozorište Podgorica imaće upravo danas (1. jun) privilegiju da proslavi deceniju od igranja urnebesne komedije za djecu i odrasle „Julija i Romeo“, koju je po tekstu Branka Milićevića Kockice režirao Nikola Vukčević. Na Velikoj sceni podgoričkog KIC-a „Budo Tomović“, u 19 sati, glumački ansambl će ponovo oživjeti priču o zabranjenoj ljubavi.

Predstava „Julija i Romeo“, u prvoj deceniji svog života, odigrana je 71 put, a vidjelo ju je 19.501 gledalaca.

- U spomen na poseban „ljubavni slučaj“ u Šekspirovom stvaralaštvu, Branko Kockica zvani Milićević, kako sam voli da kaže, davne 1992. godine u Londonu, gdje se toliko puta igrao komad sličnog naslova, stvorio je novu priču na svoj prepoznatljiv način. U verziji za djecu i odrasle, oslobođenoj krvi i tragedijskih muka, ovaj komad je vrcava i brza komedija karaktera, priča iz davnina koja ima sve elemente onoga što postoji i danas – saopštili su iz Gradskog pozorišta.

Glumci je vole


U prvoj postavci ove komedije sa elementima farse i burleske, igrali su Maja Šarenac, Pavle Ilić, Dubravka Vukotić, Vesna Vujošević, Simo Trebješanin, Davor Dragojević i Dijana Dragojević. Muziku za predstavu komponovao je Aleksandar Radunović Popaj, scenografiju je osmislila Smiljka Šeparović, kostim Vera Šoškić, a scenski pokret je djelo Slavke Nelević. U međuvremenu iz ansambla predstave su izašli Maja Šarenac i Simo Trebješanin, a priključili su se mladi glumci Katarina Krek i Goran Slavić

Da bi jedna predstava opstala deset godina na sceni potrebna su dva uslova – prije svega da glumci vole tu predstavu, a zatim i pozorište da je voli – kazao je za Pobjedu reditelj predstave „Julija i Romeo“ Nikola Vukčević.

Glumci koji dugo godina igraju jednu predstavu, prema riječima Vukčevića, moraju da imaju radost, razumijevanje, interakciju i dobra rješenja.

- U dugom životu jedne predstave svi igraju podjednaku ulogu. Važni su ljudi na sceni, ali i oni iza scene – kazao je Vukčević.

Svjedok je, kako kaže, mnogih dobrih predstava koje nijesu izdržale deset godina.

- Predstava u startu mora biti dobra, ali kad je dobra, da bi izdržala toliko, mora neko da ima razlog više da je posle godine, dvije, tri, pet… pogura još više. Da joj da krila, snagu, kako bi se ona utvrdila na tom prelazu iz jedne sezone u drugu – istakao je Vukčević.

Istraživanje teatra

Početka rada na ovoj predstavi Vukčević se sjeća kao velikog istraživanja teatra.

- Prije deset godina zaista sam samo maštao o pozorištu. Više sam naslućivao šta pozorište jeste, nego što sam znao šta pozorište jeste. U tom smislu, kada se prisjetim tog perioda moje glavno osjećanje je dobrodošlica u jedno istraživanje koje je rezultiralo na najbolji mogući način – kazao je Vukčević.

Već na početku, kako je istakao, lako je pronašao idealnu glumačku podjelu za predstavu. – Premijeru smo izveli u dosta tople ljetnje dane, taman pred Kotorski festival pozorišta za djecu na kome smo osvojili dosta nagrada. To su bili dobri preduslovi da predstava iduće sezone doživi lijep prijem kod podgoričke publike.. A u tom trenutku, na početku naredne sezone, definitivno nisam razmišljao o tome da će predstava imati potencijal i sreću da bude deset sezona na repertoaru – rekao je Vukčević.

Dobra i za odrasle

Ubrzo se pokazalo da predstava dobro komunicira sa djecom, ali i sa njihovim roditeljima.

- Najbolje dječije predstave su upravo one koje se obraćaju i djeci i njihovim roditeljima koji ih dovode u teatar. Jedno bez drugog ne može– kazao je Vukčević, koji je jedno vrijeme obavljao i dužnost umjetničkog direktora Gradskog pozorišta.

U vrijeme njegovog mandata u Gradskom pozorištu insistirao je, kako kaže, na tome da priča uvijek ima dva sloja – jedan za mlađe, drugi za starije.

- Djeca su mnogo inteligentnija nego što mi mislimo. Često uvidimo da djeca lako komuniciraju sa temama za koje smo mislili da su namijenjene roditeljima. Možda se malo varamo u doživljaju načina na koji djeca misle – kazao je Vukčević.

Rođendansko slavlje predstave „Julija i Romeo“, Gradsko pozorište Podgorica podijeliće sa Resursnim centrom za djecu i osobe sa intelektualnim smetnjama i autizmom „1. jun“. U znak humanosti i saradnje Resursnom centru biće dodijeljen prihod od prodatih ulaznica. Slavljeničko veče biće povod i da se oda priznanje dvadesetogodišnjem kreativnom i predanom radu u Gradskom pozorištu glumcima Dejanu Đonoviću, Sejfu Seferoviću i Davoru Dragojeviću.

Festivali i nagrade

Predstava „Julija i Romeo“ učestvovala je na brojnim festivalima: Dani humora i satire „Vuko Bezarević“ – Pljevlja; TIBA – Teatarska Internacionalna Beogradska Avantura – Beograd; XI Festival pozorišta za djecu – Kotor; Grad teatar – Budva; Kulturno ljeto – Podgorica; Dječja nedjelja – Podgorica; Dani kulture – Tivat; Borini pozorišni dani – Vranje). Predstava je osvojila i niz priznanja: Žiri grada Kotora – za najbolju predstavu u cjelini; Nagrada za najbolji tekst Branku Milićeviću Kockici na Festivalu u Kotoru; Nagrada za najbolju kostimografiju Veri Šoškić, kao i ravnopravne nagrade za glumačka ostvarenja u Kotoru koje su dobili glumci Dubravka Vukotić, Vesna Vujošević i Simo Trebješanin. „Julija i Romeo“ druga je predstava Nikole Vukčevića koja je doživjela deceniju i više trajanja. Vukčevićeva predstava „Pipi Duga Čarapa“ već trinaest godina je na repertoaru Gradskog pozorišta.

(Izvor:Pobjeda)