Agencija HINA je javila da će se u brodogradilištu očistiti podvodni dio broda, ispustiće se zaostala tečnost iz tankova i odstraniti iz njih talog.
Potom će brodograditelji zamijeniti čelične limove na spoljnoj oplati broda, očistiti osovinske vodove i osovinu kormila, demontirati i urediti sidra, zaštititi ih od korozije i i obaviti još neke nužne radove.
U kraljevičkom Brodogradilištu "Dalmont" je počelo preuređivanje brod "Galeb" u muzej, prenosi Beta.
Dosad su izvedeni radovi na sanaciji strukture broda, uklanjanju azbestne izolacije, demontirana je drvena paluba, dio brodske opreme je popravljen, a dio je predat Muzeju grada Rijeke na restauraciju.
Nadgrađe broda je popravljeno, kao i drvene obloge u unutrašnjosti, namještaj i vrata.
Obnova i prenamjena "Galeba" u brod-muzej dio je projekta Turističke valorizacije reprezentativnih spomenika riječke industrijske baštine za koji je Grad Rijeka dobio na poklon 68,9 miliona kuna (9,16 miliona eura) iz Evropskog fonda za regionalni razvoj.
Tito je taj brod koristio od 1948. do svoje smrti 1980. godine, a po raspadu Jugoslavije "Galeb" je postao vlasništvo Crne Gore.
Potom je prodat jedno grčkom brodovlasniku, ali je ostao vezan u brodogradilištu "Viktor Lenac" u Kostreni, kod Rijeke, a potom premješten na riječku Rivu.
Hrvatske vlasti su odlučle da se brod sačuva i postane muzej, ali je 2008. godine djelimično potonuo zbog curenja trupa.
Potom je "Galeb" 2009. godine prodat Gradu Rijeci za 150.000 američkih dolara. Od tada je povremeno korišćen za umjetničke izložbe i konferencije.
Gradonačelnik Rijeke je 2014. objavio da će "Galeb" biti iznajmljen, dijelom kao muzej čije su glavne atrakcije Titova kabina i mašinska sala, a dijelom za komercijalne aktivnosti restoran i bar.
Bilo je i tendera za ulaganja privatnog sektora u to, ali bez uspjeha.
Potom je Rijeka kao ovogodišnja Evropska prestonica kulture, dobila prvih 4,5 miliona eura za popravku broda. Pošto je nabavljeno još novca, očekuje se da se popravka "Galeba" završi ove godine i da on najzad postane brod-muzej.
Komentari