Ovaj komad je borba da se kaže istina koju bi najradije svi zaboravili. Istina je ljekovita. Pitanje istine je pitanje identiteta.
Biće muzike i koreografije u ovom sveženskom komadu gdje nam Penelopa i njene sluškinje, koje igraju mnoge uloge, nude reviziju poznatog Homerovog spjeva. One nam, iz svoje perspektive, nude rekonstrukciju dogadjaja iz «Odiseje», koji je od žrtava napravio krivce i kome Homer posvećuje vrlo malo prostora zadovoljan stereotipnim objašnjenjem i ne upuštajući se u pobliže rasvjetljavanje možda jedne kompleksnije priče koja se krije u pozadini.
Tako da je komad i neka vrsta pobune protiv Homera i vjerodostojnosti njegove priče. I ne samo njegove, ni Penelopa nam ne kaže baš sve boreći se sa istinom koju bi najradije zaboravila.
Za mene je Penelopa savremena žena, koja je vladala Itakom 20 godina i napravila je mnogo boljom nego što je ikad bila. Ona je i majka koja ima sina tinejdžera, i muža koji nikad nije kod kuće, a opstanak zavisi od nje. A onda je u trenutku koji je obećavao da će donijeti razrješenje napravila grešku. Veliku. Zanima me taj trenutak slabosti koji nije zbog pritiska i nevolje, već nade da će neko drugi doneti razrješenje.
Baš zbog vremena u kome živimo mene ne zanima samo situacija koja je jača od nje i limitiranost njenog izbora, mene zanima i njena lična odgovornost. A i nju, ja bih rekla. Ona to ne kaže, samo me pušta da mogu i tako da zaključim. (Dragana Varagić)
Tekst: Margaret Atwood
Režija: Dragana Varagić
Prevod: Bojana Vujin
Scenografija: Kathleen Irwin
Kostimograf: Jelisaveta Tatić Čuturilo
Kompozitor: Aleksandar Gajić
Koreografija: Slavka Nelević
Majstor svjetla: Rade Stamenković
Igraju:
Dubravka Drakić
Tanja Bošković
Branka Femić
Ivana Mrvaljević
Kristina Stevović
Jelena Simić
Smiljana Martinović
(Izvor:Analitika)