Kolege za ovog bruklinskog umjetnika kažu da je najveći živi kolažista, “Majkl Džordan od ljepila”. Oštricom i ljepilom preoblikuje materijal novčanica koji je vremenom “dozreo”, okviri novčanice postaju konture lica, pečati Federalnih rezervi postaju očne jabučice, a listovi – kosa. Maniristička tehnika u spoju s nekonvencionalnim materijalom daje nešto više od otiska na banknoti ispunjenog dekorativnim filigranskim stilizacijama, koji je utopljen u simbolizmu.
Interes prema novcu kao temi, tačnije novčanicama 1$, osim kolažom pokazuje i nizom radova kojim redefiniše pojam prljavog novca, kao što je na primjer metla od novčanica jednog dolara (dollar broom).
Značenje i vrijednost dolara razvija u formi kolaža, posebno kroz fascinaciju Džordžom Vašingtonom kao simbolom i prototipom (svih sljedećih) američkih predsjednika, utemeljivačem SAD-a i vrijednosti na kojima počiva zapadna demokratija s krilaticom "liberty and justice for all"(sloboda i pravda za sve).
Vagnerova interpretacija jednog dolara postaje ironična slika istog Vašingtona, oca nacije, kako plovi u moru novca, peca na Kipu slobode ili je uhvaćen u paukovu mrežu.
Nadolazeći “Dead Presidents” projekt je kojim Vagner planira da izradi portrete 44 predsjednika SAD-a, odnosno likova koji su prikazani u ovalnim okvirima na svakoj dolarskoj novčanici.
"Dead presidents" je u američkom slengu naziv za gotovinu, pojam koji objedinjuje sve državnike, iako je činjenica da su na novčanicama i Bedžamin Frankiln (na novčanici od 100 $) i Aleksandar Hamilton (10 $) – koji nikada nijesu bili predsjednici SAD-a. Vagner bira likove predsjednika jer bili oni lijevi ili desni, predstavljaju utjelovljenje volje američkih građana i najodgovorniji su za smjer kojim ide ta zemlja.
Vagner će ponovno korisiti novčanice od 1 $ jer kaže da je ona odgovarajući materijal za predstavljanje predsjednika SAD-a. Gotovo kao i zastava, svemoćni američki dolar simbol je sveprodiruće prisutnosti SAD-a na svjetskom nivou.”
Izložba Marka Vagnera “Money, power, sex” (Novac, moć, seks), otvara se 6. septembra u njujorškoj "Pavel Zoubok" galeriji i trajaće do 5.oktobra 2013.
(Izvor:RTCG)