Te, ne tako daleke 1984. godine, zvijezda večeri bio je Herbi Henkok koji je osvojio čak pet nagrada, dvije više nego Majkl Džekson. Međutim, onu glavnu, nagradu za spot godine, kući je ponio sastav The Cars zahvaljujući spotu za pjesmu “You Might Think”. Danima kasnije svi su ipak prepričavali čuveni nastup Madone, koja je u bijeloj vjenčanici sa “boy toy” kaišem izvodila pjesmu “Like a Virgin” i radila sve i svašta na sceni. Bila je to prva dodjela MTV Video Music Awards (VMA) priznanja, koja je sa usponom MTV kanala i video spotova održana kao odgovor na dodjelu Gremi nagrada.
Tokom narednih godina, VMA postaje jedan od najznačajnijih muzičkih događaja s one strane Atlantika, prepoznatljiv po originalnim nastupima izvođača, koji su postal dio pop kulture.
U noći između 25. i 26. avgusta u Bruklinu je održana jubilarna, trideseta po redu VMA dodjela, koja teško da će iznjedriti neke od nastupa važnih za istorijat popularne muzike, još jednom pokazujući da je MTV tek blijeda slika svoje slavne prošlosti.
Kada bi trebalo da se povuku neke veze između prve i tridesete dodjele, to bi se nažalost moglo učiniti samo u najgrubljim crtama, tražeći podudarnosti između različitih generacija muzičara. Primjera radi, ovogodišnju dodjelu otvorila je Lejdi Gaga sa premijernim izvođenjem pjesme “Applause”. Eto, može se reći da je ona nova Madona, kopija Madone ili već nešto treće.
Gledanjem u retrovizor nije teško zaključiti da je upravo Lejdi Gaga poslednjih godina dala neke od nezaboravnih performansa, ubijajući se na sceni tokom izvođenja pjesme “Paparazzi”, ili pojavljujući se kao svoj muški alter-ego, pjevajući “You and I” dok uz njeno rame Brajan Mej praši na gitari. Još nije zaboravljena ni njena haljina od mesa.
Iako najavljivan kao njen veliki povratak, ovogodišnji nastup Lejdi Gage nije donio ništa revolucionarno, inovativno, niti u muzičkom smislu kvalitetno. Pjevačica je tvrdila da je ovo njen najzahtjevniji nastup ikada, ali je cijela priča svedena na mijenjanje perika i koreografiju kroz koju je dala omaž sama sebi i svojim ranijim radovima.
Paralele radi, ovogodišnju dodjelu nastupom ispod Bruklinškog mosta zatvorila je Kejti Peri, inače jedina pjevačica koja uz Majkla Džeksona (eto veze!) ima pet “broj 1 hitova” sa istog albuma. Džeksonu je to pošlo za rukom sa albumom “Bad”, Perijeva je nedavno ostvarila isti uspjeh sa svojim albumom “Teenage Dream”. Pod njujorškim nebom ona je izvela svoj novi, i kako je MTV najavio najveći do sada, singl “Roar”. Međutim, riječ je o tipičnoj "Kejti Peri pjesmi" koja bi bez problema mogla da se utopi u bilo koji od njenih prethodnih albuma, a pjevanje na matrici bilo je sasvim nepotrebno, ako se uzme u obzir da ni koreografija nije bila previše zahtjevna.
(Izvor:B92)