Čupić i Osmanović su nagrađeni statuom „Zlatni vrabac“ u domaćoj selekciji, a pripala im je i novčana nagrada. Autor Koda je jednoglasnom odlukom žirija proglašen za lauerata među inostranim ostvarenjima. Filmovi „Irvo“ i „Butterfly Caught“ su dobili i nagradu publike, glasanjem putem karata, piše Pobjeda.
Film „Irvo“ donosi priču o „čovjeku-irvasu sa sjevera“ poigravajući se sa stereotipima i vicevima o ruralnom dijelu Crne Gore. Ostvarenja „Požuda“ i „Butterfly Caught“ govore o strastima na potpuno suprotan način. Dok autor djela, koje podsjeća na radove Jana Švenkmajera, bira animaciju da prikaže ljudsku požudu, režiser filma „Butterfly Caught“ se opredjeljuje za igranu formu. Iako obojica postižu dobar efekat, Kodin film o erotskim maštarijama mnogo duže ostaje u pamćenju. Bez greške hvata „grešni“ momenat na licu djevojčice, i efektno prenosi početno opiranje užitku, a potom prepuštanje strastima djeteta sada već pretvorenog u ženu.
U sastavu žirija koji je odlučivao o nagradama bili su filmski teoretičar Maja Bogojević, reditelj Slobodan Milatović i reditelj Branko Baletić. Žiri je ocijenio da je „Požuda“ film „sa izuzetnom tehničkim umijećem i sjajnom tehničkom elaboracijom“, dok je ostvarenje „Ibro“ okarakterisao kao film koji je „nasmijao i na duhovit način prodro u mentalitet sredine u kojoj je nastao“.
„Iako formalno potpuno različiti, ova dva filma su dala poseban kvalitet i pečat ovogodišnjoj nacionalnoj selekciji“, piše u obrazloženju žirija.
Film „Butterfly Caught“ Jurisisa Kode je pobijedio u konkurenciji od 14 filmova u inostranoj selekciji. Žiri je donio jednoglasnu odluku da nagradi film, koji je od ostatka konkurencije odskočio na više načina.
„Nagrađen je film koji je briljantno uhvatio erotski trenutak u životu jedne obične žene, sjajna fotografija i maestralna režija“, ocijenio je žiri.
U inostranoj selekciji prikazani su i: „Hello, I Like You“, „Death of an Insect“, „Waking from Coma“, „Demorell“, „Ressasser“, „You’ve Come a Long Way, Baby“, „The Owl by I Love You, but I’ve Chosen Darkness“, „L’ Arret“, „Turist“, „Kiss“, „Erre“, „Unfit-me“ i „Dazed“.
Na završnoj večeri AVI festa prikazano je šest njemačkih eksperimentalnih filmova, od kojih se većina slama pod hermetičnim filmskim jezikom i pseudo-intelektualnim filozofiranjem. Prikazani su: „Gas avalon“ Karstena Ajhmana, „On a Wednesday Night in Tokyo“ Jana Verbeka, „Velo Mysterium“ Jorna Štajgera, „Confessions with an Open Curtain“ Eli Kortinas i „New Town“ Jensa Frenkla.
Film „Gas avalon“ (2011.) je donio tešku egzistencijalnu priču inspirisanu djelima Bretona, Vorhola, Epikura, Darvina i drugih. Ostvarenje „On a Wednesday Night in Tokyo“ (2004.) je simpatično prikazalo tipično subotnje veče u Tokiju, sa ljudima „zgužvanim“ u prepunom metrou. Film „Velo Mysterium“ (2013.) izdvojio se neobičnim kadriranjem i montažom, dok je „New Town“ (2013.) pokazao budućnost urbanog razvoja
Najbolji je bio „Confessions with an Open Curtain“ (2011.). Film je kombinacijom monologa čuvenih filmskih heroina, kao što je govor Bete Dejvis u filmu „All about Eve“ (Džozef Menkevic, 1950.), sjajno prenio kako se osjeća žena rastrzana između želje za očuvanjem ženstvenosti i građenjem karijere u muškom svijetu.
(Izvor:RTCG)