Kako piše WSJ (Volstrit džornal) prema sporazumu bi se veliki studiji obavezali da kupuju svake godine određene količine trake, bez obzira na svoje planove i raspored snimanja, odnosno bez obzira na to da li uopšte namjeravaju da snimaju filmove u tom formatu.
Kodak je trenutno usamljen kao dobavljač filmske trake u Holivudu, nakon što se Fudži povukao sa tržišta 2013. godine. Proboj digitalnih kamera drastično je suzbio to tržište, pa je prodaja Kodaka opala za čak 96 odsto u posljednjih osam godina.
Međutim, u filmskoj industriji i dalje ima onih koji ne odustaju od trake.
Džej Džej Ejbrams snima "Ratove zvijezda: Epizodu 7" na traci od 35mm i to 14 godina nakon izlaska prvog dijela druge trilogije Star Warsa, koja se u potpunosti oslanjala na digitalnu tehnologiju.
Tarantino takođe ne odustaje od srebra i ne suzdržava se kada govori o digitalizaciji.
"Digitalni formati predstavljaju kraj filma kakav poznajemo. Digitalne projekciju su kao da ste upalili televizor. Film nije to", rekao je Tarantino ove godine u Kanu.
Tarantino se lično založio kod Boba Vajnstajna (Weinstein Company, vlasnik Dimension filmsa, ex-Miramax) da postigne dogovor sa Kodakom.
"To jeste finansijska obaveza, ali mislim da ne bismo mogli da pogledamo nekim filmadžijama u oči da to nismo preuzeli na sebe", kaže čveni producent.
Kodak je navodno blizu dogovora i sa Vornerom, Univerzalom, Paramauntom i Diznijem.
Novi direktor kompanije predviđa gubitke i ove i sljedeće godine, ali je za 2016. godinu prognoziran profit.
"Ovaj dogovor je mnogo više od onoga što se čini na prvi pogled", kaže Džef Klark.
Komentari