Ahmed efendija Adilović, muftija travnički, foto: AA

Muftija travnički o Ramazan bajramu i ponašanju vjernika

"Iskreni vjernik neće Bajram slaviti uz alkohol i pjevačice"

Ramazanski bajram unosi radost u srca vjernika, jer smo nakon 30 dana posta, odricanja i intenzivnog ibadeta dočekali Bajram kao svojevrsnu krunu svih tih napora koji vjernici čine u toku mubarek mjeseca ramazana, poručio je u bajramskom intervjuu za Anadoliju Ahmed efendija Adilović, muftija travnički.

Samim tim, naglasio je muftija Adilović, ima više poruka koje se mogu uputiti povodom Ramazanskog bajrama, ali jedna od glavnih poruka jeste da je pobjeda nad samim sobom najveća.

"Neki ljudi misle da je pobjeda u nekom drugom, pogotovo materijalnom smislu, novčanom, finansijskom smislu, da je to glavna pobjeda. Međutim, realno i poslanik Muhamed govori - naša vjera nas uči da je najveća pobjeda, pobjeda nad sobom. A, vjernici koji su u mubarek mjesecu ramazanu postili 17 ili 18 sati na poprilično visokim temperaturama, toplim danima, pa koji su još klanjali jaciju-namaz, teravih-namaz, ostale namaze, prisustvovali mukabelama, ostalim ibadetima koje su imali u toku mubarek mjeseca ramazana, oni su time i realno savladali sami sebe i pokazali da mogu savladati sami sebe. I svi oni koji tako urade, normalno je da će onda nakon mubarek mjeseca ramazana biti bolji i kao ljudi i kao vjernici, da će biti korisniji svojoj društvenoj zajednici", cijeni muftija Adilović.

Jer, naglašava, onaj koji je mogao po 17 -18 sati reći ne, svojim prohtjevima i svojim strastima, on će takođe cijeni muftija Adilović, "sjutra moći reći ne kada njegovi prohtjevi, njegova duša, njegove strasti budu žudjele za nečim što nije uredu".

"Ali će on kao svjestan čovjek, kao vjernik reći ne, ja to ne mogu, to nije u skladu s mojom vjerom i mojom savješću. Pa tako neće primiti mito, neće dati mito, neće učestvovati u igrama na sreću u sportskim kladionicama, a svakako neće upražnjavati ono što je poznato da naša vjera ne dozvoljava kao što su alkohol, prostitucija, droga...", poručuje muftija Adilović. 

Smatra, da ramazan  jako dobro dođe kao jedan restart, kao jedan potpuno novi preokret u životu vjernika, ali u smislu djelovanja na bolje, bez obzira u kojoj se sredini nalazili, u kojoj situaciji, kakve poslove obavljali od kućnog ambijenta, odnosa prema porodici preko ambijenta u javnom prostoru, na ulici, preko posla koji obavljamo do interesa naroda.

Nažalost, ukazuje, postoji pojava u regionu da na određenim mjestima ljudi provedu ramazan koliko-toliko u skladu s vjerskim propisima, a da onda već prvog dana, nakon završetka ramazana, odnosno na dan Ramazanskog bajrama da to slave onako kako je neprimjereno, ni kao čovjeku, a pogotovo kao vjerniku uz alkohol, kojekakvu muziku, uz neke druge oblike koje islamska vjera zabranjuje. 

"Ali, evo možemo da kažemo da to iskreni vjernik neće raditi. Nego stvar jeste u tome što ima ljudi koji imaju neki osjećaj prema vjeri i oni nešto od tih vjerskih obaveza izvršavaju u toku ramazana i normalno bolje i to nego ni to. Bolje da ako čovjek dolazi u džamiju, da ako čovjek posti, bolje da posti i pet dana nego ni jedan dan. Ali, logično je onda da to pet dana neće imati uticaja na njega kao što je da je postio svih 30 dana i logično je da svako djelo, pa i svaki ibadet može imati taj nekakav površni oblik i uticaj, a može imati i dubinski", navodi muftija Adilović. 

Shodno tome, ističe, koliko su se vjernici unijeli u taj ibadet i doživljaj svih ramazanskih blagodeti toliko će biti efekta nakon toga.

"Onaj ko se iskreno posvetio ibadetu i životu u mubarek mjesecu ramazanu u skladu sa principima svoje vjere takvom neće pasti na pamet da on proslavlja Bajram uz alkohol, uz kojekakve pjevačice, nego je dakle stvar opet svijesti generalno, a i vjerske koliko mi realno živimo vjeru, koliko je vjera nama samo na jeziku, a koliko je u našoj stvarnosti i u našem životu", naglašava muftija Adilović.

 

Komentari

Komentara: (0)

Novi komentar

Komentari objavljeni na portalu Kodex.me ne odražavaju stav uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja.

Zabranjeni su: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne prijetnje drugim korisnicima, autorima čanka i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za članak.

Takvi komentari će biti izbrisani čim budu primijećeni.